Fyzioterapie dětí

Prověříme motorický vývoj miminka i kvalitu držení těla staršího dítěte

U dětí se specializujeme na kontrolu správného pohybového vývoje. Vyšetření a terapie je vhodná pro každé miminko i starší dítě. Kombinujeme včasnou diagnostiku s dlouhodobou péčí a sledováním vývoje dítěte.

Naše vyšetření dětí je jedinečnou prevencí proti vzniku a rozvoji:

• svalové nerovnováhy
  • vadného držení těla
  • skoliózy
  • přetížení pohybového aparátu
  • bolesti a poranění svalů a kloubů

Vyšetření miminek

Jak vyšetření  probíhá ?

Na vyšetření miminka nespěcháme, aby bylo v klidu a pohodě. Pozorujeme, jak se miminko pohybuje a projevuje, přičemž si všímáme i drobných detailů. Klíčová je komunikace s rodiči, ptáme se na jejich pozorování a na projevy dítěte doma. Nezapomínáme na klasická klinická vyšetření (např. polohové reakce dle Vojty nebo základní vyšetření reflexů).

Na základě vyšetření volíme pro miminko cílené cvičení. Rodičům vysvětlujeme všechny souvislosti a učíme je, jak správně cvičit s miminkem.

Kdy za námi přijít?

• z preventivních důvodů (naučíme Vás správnému handlingu, manipulaci s dítětem)
  • při podezření na asymetrický vývoj držení těla (šikmý krk, tortikolis, polohové vady dolních končetin)
  • při podezření na centrální koordinační poruchu (rizikový, předčasný porod nebo jiné komplikace)

Fyzioterapie starších dětí

Jak postupujeme u starších dětí ?

Sledujeme dítě nejen ve stoji či sedu, ale hlavně v pohybu. Posuzujeme činnosti, které na děti působí jednostranně např. studium, sportovní aktivity. Fyzioterapeut si všímá všech souvislostí a detailů v těle, na které mají tyto aktivity vliv.

Indikace fyzioterapie u starších dětí:

• vadné držení těla
  • idiopatická skolióza
  • plochá noha
  • poruchy pohybové koordinace
  • bolesti pohybového aparátu
  • vliv jednostranné zátěže (volnočasové aktivity)

Zarezervujte si termín

Objednat se k nám můžete pomocí on-line rezervace nebo klasicky telefonem nebo e-mailem.

e-mail: info@4dfyzioterapie.cz

Vytvořeno službou Webnode